Dość nietypowa pierwsza miłość

Znalezione obrazy dla zapytania chemia naszych sercTytuł: Chemia naszych serc
Autor: Krystal Sutherland
Cykl: -
Tom: -
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 288
Tłumaczenie: Donata Olejnik

(20 marzec 2018)


Pamiętacie waszą pierwszą miłość? Chłopaka, dziewczynę lub po prostu osobę, w której byliście zakochani.
Henry nie. W końcu nigdy nie był zakochany. Tłumaczy się tym, że nie ma czasu, bo cały poświęca na naukę i dostanie się na dobre studia. Po powrocie ze szkoły gra z przyjaciółmi w gry komputerowe. I tak dzień w dzień.

W szkole zjawia się Grace Town. Nosi męskie ciuchy, ma coś z nogą i musi podpierać się laską. Wiecznie niewyspana, zdaje się być nieco dziwna. I mroczna. Tajemnicza. Straszna. 
Dołącza ona do redakcji gazetki szkolnej, przez co spotkania z Henrym są nieuniknione. 

Henry nadal nie wie, jak to jest się zakochać. A kiedy sobie uświadomi, że to się stało, będzie miał (nie)miłą niespodziankę.

I tak się to wszystko zaczyna.


Książka jest filmowa. To zdanie bez sensu, wiem. Chodzi o to, że w książce jest wiele, wiele, naprawdę wiele nawiązań do różnych filmów i cytatów z nich. Na samym końcu mamy spis. Oczywiście ja nigdy nie wiedziałam o co chodzi, bo nawet Harrego nie oglądałam (ani nie czytałam 😌). To był genialny sposób komunikacji między Grace i Henrym, jak gdyby ich własny język. Żarty, które rozumieją tylko oni. Urzekło mnie to.

Jest parę osób, które narzekają na charakter niektórych bohaterów. Na przykład (i w szczególności) na Grace. Była osobą ukrywająca swoją przeszłość, a jednocześnie nie potrafiła się od niej uwolnić. Ciągle w niej tkwiła. Dla niektórych może to być irytujące, ale jest wiele takich osób, które mogłyby się z nią utożsamić. Dlatego jest tak prawdziwa.
Są też osoby twierdzące, że rodzice Henry'ego są totalnie nieprawdziwi. Gdy pierwszy raz to usłyszałam, byłam w niemałym szoku. Uwielbiam jego rodziców, widać że mają z synem cudowną relację. I tak, tacy rodzice istnieją. Nie rozumiem, dlaczego dobre relacje z rodziną są dla niektórych nienormalne (*[18.06] wiem, że niektórzy mogą mieć w rodzinie problemy, ale nie znaczy to, że nie ma rodzin, które świetnie się dogadują)

Nie ma bohaterów, których nie polubiłam. Serio. Ale największą sympatią darzę rodzinę Henry'ego, a najbardziej jego siostrę. Również miała bardzo dobrą relację z bratem.

Język autorki przypomina styl Rowell czy Greena. Ale w tym wydaniu bardziej mi się spodobał. 
Trzeba dodać, że to debiut. No i pewne studio kupiło prawo do ekranizacji. Niedawno wyszła nowa książka tej autorki, którą również chciałabym przeczytać. Bardzo.

Chemię naszych serc przeczytałam w jeden dzień. Jeden. To chyba mówi samo za siebie.

Książka jest o różnicy między zakochaniem a zauroczeniem. To chyba najlepsze zdanie opisujące tę powieść. Ukazuje odmienną wizję miłości, która jest zaledwie reakcją chemiczną. Kończy się. 
Postawa Grace jest intrygująca. 


Do przeczytania!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze Nawyki TAG

Jak nie nudzić się w wakacje?

Letni book TAG