Tosia ewoluuje w Tośka! - Fanfik, Natalia Osińska

Znalezione obrazy dla zapytania fanfik osińskaTytuł: Fanfik
Autor: Natalia Osińska

Cykl: Fanfik
Tom: 1
Wydawnictwo: Krytyka Polityczna
Liczba stron: 376
Tłumaczenie: -
Moja ocena: 8/10

(wakacje 2017)


Powieść, po której spodziewałam się wiele, ale nie aż tak. Młodzieżówka polskiej autorki.

Tosia z pozoru jest zwykłą, cichą szesnastolatką, chodzącą do poznańskiego liceum. Na samym początku drugiej klasy poznaje Leona, nowego ucznia w jej szkole. Tosia jednak ma dość bycia grzeczną dziewczynką i potulnego spełniania cudzych oczekiwań - postanawia coś zmienić. Następuje w niej zasadnicza metamorfoza, poczynając od ubioru, fryzury, poprzez zmianę sylwetki i stylu życia, kończąc na charakterze, stylu bycia i postępowaniu wobec całego społeczeństwa. W skrócie: Tosia ewoluuje w Tośka.

Głównej bohaterce (a może bohaterowi?) nie należy odmówić oryginalności. Jej cechy charakteru tak mocno przeplatają się przez całą powieść, tak bardzo zmieniają się wraz z nią, że nie jesteśmy w stanie dokładnie ich określić. Z początku naprawdę ją polubiłam, niestety potem, jako Tosiek, straciłam do niej sympatię. Stała się irytująca, arogancka i chwilami po prostu głupia. Nie uważam tego jednak za minus powieści, absolutnie! Właśnie o to chodziło, by zobaczyć i poczuć tę zmianę, która zaszła w Tosi, by poczuć się jak którykolwiek z jej bliskich, widzieć to, co się z nią stało i w jaki sposób to na nią wpłynęło. Rozumiałam, co czują jej znajomi czy rodzina, zastanawiałam się, jak np. Leon czy jej ojciec z nią wytrzymuje. Charakter Tosi sprawia, że czujemy się, jakbyśmy sami byli bohaterami Fanfika. Magiczne.
Tosiek zawsze uważał, że książki biblioteczne są trochę jak ludzie, z pozoru wszystkie do siebie podobne, a każda z własną historią.

Z kolei jeśli mam powiedzieć coś o Leonie... polubiłam go. Jak już pisałam, czasem imponował mi tym, że wytrzymywał z Tośkiem. Był takim bohaterem, który pomimo problemów nie poddawał się, doceniał to, co miał. To wszystko sprawiało, że ja sama chciałam go poznać, pogadać. Kiedy teraz o tym myślę, jest taką postacią troszeczkę podobną do Amber z Prawie jak gwiazda rocka (KLIK). Takie osoby ja uwielbiam.

Warto wspomnieć, że przed początkiem każdego rozdziału mamy obrazki, bardziej lub mniej nawiązujące do jego treści. Myślę, że jest to ciekawe urozmaicenie. 





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze Nawyki TAG

Jak nie nudzić się w wakacje?

Letni book TAG