Ten Obcy

Znalezione obrazy dla zapytania ten obcy książkaTytuł: Ten Obcy
Autor: Irena Jurgielewiczowa

Cykl: -
Tom: -
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 255
Tłumaczenie: -
Moja ocena: 8/10


"Ten Obcy" z pewnością jest powieścią znaną każdemu, wiele osób miało ją także jako lekturę w podstawówce - w tym ja. W szkole przerabiałam ją dobre parę lat temu i od tamtej pory cały czas miałam zamiar przeczytać ją po raz kolejny - aż tak mi się podobała. Wreszcie to zrobiłam i zdecydowanie nie żałuję!
- Ja... to znaczy... my uważamy, że to wszystko było głupie. 
Zenek, który przed chwilą po swojemu patrzył w ziemię, podniósł teraz oczy na Mariana i uśmiechnął się niewesoło. 
- Życie jest głupie, wiesz?
Czworo przyjaciół - Ula, Pestka, Julek i Marian - wakacje spędza w Olszynach, małej wsi położonej spory kawałek od Warszawy. Codziennie odwiedzają wyspę, którą po jakimś czasie zagospodarowują. 
Ula pomyślała z bólem, że pies, skrzywdzony przez złych, stracił zaufanie nawet do dobrych.
"Jedenastego lipca, we wtorek, w dzień dżdżysty i chłodny" na wyspie zjawia się tytułowy Obcy. Ma zranioną nogę, więc dzieci oferują mu pomoc - w końcu tata Uli jest lekarzem. Dlaczego chłopak odmawia pomocy? Skąd w ogóle pochodzi? Co sprowadza go w te okolice?
- Nie masz do mnie zaufania, prawda? - pyta ojciec. 
- Skąd mogę mieć zaufanie? Przecież ja tatki prawie nie znam! 
- Zdaje się, że przede wszystkim nie chcesz mnie poznać.
"Ten Obcy" jest pozycją, którą z pewnością mogę polecić każdemu. Porusza problemy takie jak pierwsza miłość, trudne relacje rodzic - dziecko, nie zawsze beztroskie dzieciństwo, pokazuje siłę przyjaźni i poświęcenie. Bardzo wartościowa lektura, którą chce się przeczytać znowu i znowu, jeszcze zanim się ją skończy. Godna polecenia każdemu bez względu na wiek.
Dorośli mają niemiły zwyczaj odsyłać dzieci właśnie wtedy, kiedy omawia się ważne dla nich sprawy.
Dziękuję za przeczytanie tej mini-pseudo-recenzji, jeśli jeszcze nie widzieliście możecie zerknąć na podsumowanie lipca i do zobaczenia!

Zapraszam również na:
Instagrama: KLIK

lubimyczytać: KLIK
Podsumowanie lipca: KLIK

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze Nawyki TAG

Jak nie nudzić się w wakacje?

Letni book TAG