Prawie jak gwiazda rocka! - Matthew Quick

Znalezione obrazy dla zapytania prawie jak gwiazda rockaTytuł: Prawie jak gwiazda rocka
Autor: Matthew Quick

Cykl: -
Tom: -
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 384
Tłumaczenie: Maria Borzobohata- Sawicka
Moja ocena: 8/10

Amber Appleton ma siedemnaście lat,  mieszka w szkolnym autobusie, spowiada się psu, uczy Chrystusowe Diwy z Korei, należy do Federacji Fantastycznych Fanatyków Franksa i w każdą środę walczy na słowa z Joan Sędziwą. Bez kitu.

Powieść utrzymana w klimacie Rainbow Rowell, szczera do bólu i napisana "wymuszanym", przesadnym młodzieżowym językiem, a jednak czyta się ją naprawdę przyjemnie. Przyznaję się, że jeśli chodzi o książki i styl Rainbow Rowell, nie zachwyciły mnie. A może raczej nie do końca mi się spodobały - zawsze mi w nich czegoś brakuje. To samo mam z Johnem Greenem. Może po prostu niezupełnie odpowiada mi taki styl, taka forma. Nie wiem. Jak jednak zrobił to Quick, że Prawie jak gwiazda rocka nie wydała mi się taka? Dlaczego w takim razie czytało mi się ją znacznie przyjemniej? I przede wszystkim, jak on to zrobił, że ta książka naprawdę mnie zachwyciła? Nie wiem. Ja po prostu nie wiem.


- Nie przepadam za ludźmi. 
- Dlaczego? 
- Psy są lepsze od ludzi. Mam psa. Nikogo więcej nie potrzebuję. Psy są proste. Ludzie skomplikowani.

Książka podzielona jest na cztery części, z których ta trzecia (Rzygaj i płacz; interesująca nazwa, prawda?) jest w zasadzie najkrótsza - rozdziały w niej mają po jedno zdanie, jedną stronę lub jedno haiku (których motyw pokochałam). Dzięki temu w jeden dzień udało mi się połknąć ponad trzysta stron! 😁

Powieść porusza trudne tematy, jednak nie jest ciężka. Czyta się ją szybko, łatwo i przyjemnie, a czas przy niej mija naprawdę prędko. Autor w niewielu słowach zamyka wiele treści, a sama powieść niesie radość, nadzieję i uśmiech, podnosi na duchu i pokazuje, że z każdej sytuacji jest wyjście.


Życie to bardzo długi wyścig, a na mecie człowiek znajduje się zazwyczaj sam.
Naprawdę polubiłam Amber! Cały czas radosna i pełna nadziei, zaraża wszystkich swoim uśmiechem, życzy każdemu miłego dnia. Od pierwszych stron już wiedziałam, że będzie to jedna z moich ulubionych książkowych bohaterek.
Jeśli mowa o pozostałych bohaterach, ich również polubiłam. Każdy z nich wyróżniał się charakterem, miał w sobie i swoim zachowaniu coś wyjątkowego.

Nie mogę się doczekać aż sięgnę po kolejne powieści Matthew Quick'a, a tymczasem zachęcam do przeczytania Prawie jak gwiazda rocka!

A może już czytaliście tę powieść? Co o niej sądzicie?


Zapraszam również na:


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze Nawyki TAG

Jak nie nudzić się w wakacje?

Letni book TAG